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PepRmt System Overview

Pep/Rmt System

Pep/Rmt-Sets bestehen aus Atemmaske, Ventil und acht unterschiedlichen Widerständen. Die Masken sind in fünf Größen erhältlich (Säuglinge - Erwachsene).

Für Patienten, für die eine Maske unkomfortabel ist, steht das Set auch mit Mundstücken zur Verfügung. 

Alle Sets werden in einer Tragetasche geliefert, erforderliche Zusatzkomponenten können separat bestellt werden.  

Manometer und T-Konnektoren sind ebenfalls als Zubehör erhältlich. Diese unterstützen den Patienten bei der Anwendung der korrekten Atemtechnik und bei der Auswahl des passenden Widerstands.

Anleitung für Anwender

Referenzen

PEP to normalise reduced lung volumes

  • Fagevik Olsén M, Hahn I, Nordgren S, Lönroth H, Lundholm K. Randomized controlled trial of prophylactic chest physiotherapy in major abdominal surgery. Br J Surg 1997;84:1535-8.
  • Fagevik Olsén M, Larsson M. Breathing exercises with PEP - what happens to the breathing pattern during a session? Nordisk Fysioterapi 2005;9:195-200.
  • Frischkneckt Christensen E, Nedergaard T, Dahl R. Long term treatment of chronic bronchitis with positive expiratory pressure mask and chest physiotherapy. Chest 1990;97(3):645-50.
  • Ricksten SE, Bengtsson A, Soderberg C, Thorden M, Kvist H. Effects of periodic positive airway pressure by mask on postoperative pulmonary function. Chest 1986;89(6):774-81.

PEP to normalise increased lung volumes

  • Herala M, Stålenheim G, Boman G. Effects if positive expiratory pressure (PEP), continuous positive airway pressure (CPAP) and hyperventilation in COPD patients with chronic hypercapnea. Upsala J Med Sci 1995;100:223-32.

Inspiration Muscle Training

  • Geddes EL, Reid WD, Crowe J, O´Brien K, Brooks D. Inspiratory muscle training in adults with chronic obstructive pulmonary disease: A systematic review. Respiratory Medicine 2005;99:1440-58.
  • Sheel AW, Reid WD, Townson AF, Ayas NT, Konnyu KJ. Spinal Cord Rehabilitation Evidence Research Team. Effects of exercise training and inspiratory muscle training in spinal cord injury: a systematic review. J Spinal Cord Med. 2008;31(5):500-8.
  • Hulzebos EH, Helders PJ, Favié NJ, De Bie RA, Brutel de la Riviere A, Van Meeteren NL. Preoperative intensive inspiratory muscle training to prevent postoperative pulmonary complications in high-risk patients undergoing CABG surgery: a randomized clinical trial. JAMA 2006;296(15):1851-7.

Secretion elimination with PEP and HiPEP

  • Elkins MR, Jones A, van der Schans C. Positive expiratory pressure physiotherapy for airway clearance in people with cystic fibrosis. Cochrane Database Syst Rev 2006 Apr 19;(2):CD003147.
  • Oberwaldner B, Evans JC, Zach MS. Forced expirations against a variable resistance: A new chest physiotherapy method in cystic fibrosis. Pediatr Pulmonol 1986;2:358-67.
  • Lagerkvist A-L, Sten G, Westerberg B, Ericsson-Sagsjö A, Bjure J. Positive expiratory pressure (PEP) treatment in children with multiple severe disabilities. Acta Paediatr 2005;94:538-42.
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